Zadarban rendezik idén júliusban a 420-as ISAF ifjúsági világbajnokságot. Ezen a versenyen minden országból a legjobb páros vehet részt, egy lány és egy fiú egységgel. A résztvevők a rendezőségtől kapnak egyforma vitorlásokat, az edzők csak egy közös nézőhajóról figyelhetik a futamokat, így mondhatjuk, hogy egyenlő esélyekkel indulnak több mint 30 nemzet legjobb 420-asai.

Hazánkat a Földesi Gergő – Borsos Dani fiú és Mészáros Laura – Kratzl Anna lány páros képviseli a versenyen. Gergő és Dani naponta küld nekünk friss híreket, itt az ő összefoglalójukat olvashatjátok. Ők  34 hajóból a 27. helyen végeztek, a lányok pedig 31 hajóból a 22. helyen zártak.

07. csütörtök

Reggel 8 órára értünk a kikötőbe, kipihenve az előző napi utazást. A hajót és alkatrészeit rövid várakozás után átvehettük és neki is láttunk a hajó összeszerelésének és beállításának.

Egyedül az állítással voltak gondok a hajó felszerelésének hiányosságai miatt, de a problémákat megoldottuk és délután már vízre is szállhattunk. Kellemes 30 Celsius fok és napsütés mellett közepes erősségű szél fújt, amely egy remek vitorlázásra adott lehetőséget.

A vízen a hajó remekül működött, egy-két hibára azomban felfigyeltünk de ezeket könnyedén orvosolni tudtuk. Az edzés után még egy laza úszás is belefért a hűsítő 22-23 fokos tengerben. Miután a lányok is kiértek a vízről megcéloztuk az új szállásunkat. Hamar beköltöztünk a bungalókba, alvás előtt egy rövid kiértékeléssel zártuk a napot.

08. péntek.

Ma a kikötőbe leérve egy 2-3 szél fogadott minket, így a hajó tökéletesítése után vízre szálltunk és némi gyakorlás után megkezdődhetett a próbafutam, amely remek alkalom volt az ellenfelek felmérésére. Este 9 kor az óváros partján látványos megnyitó ünnepségen vettünk részt.

09. szombat.

A reggeli bemelegítés és a bőséges reggeli után, lementünk a kikötőbe és összeraktuk a hajót. Az első futam közepes-gyenge szélben zajlott, amelyben a jury úgy ítélte meg, hogy szabálytalanok voltunk, így büntetést kellett végrehajtanunk. Ezek után az első futamot a 27. helyen zártuk. A második futam gyenge szélben indult és ez a futam végéig ki is tartott. Ebben a futamban a 29. helyet szereztük meg. Este meghallgattuk az edzőnk tanácsait és a másnapi tervel a fejünkben bujtunk az ágyba.

10. vasárnap

A mai napon a lányok csak negyed 4 környékén végeztek a versenyzéssel, emiatt mi csak délután szállhattunk vízre, így kipihenhettük magunkat. A szél hiánya miatt egy, a rendezőség által lerövidített futamra került sor, amelyben a félresikerült rajt után sikerült felküzdenünk magunkat és a 15. helyen végeztünk.

11. hétfő

Ezen a napon 2-3-as szélre ébredtünk, így az eddigieknél gyorsabban tudták lebonyolítani a fiúk 2 futamát délelőtt. Az első futamban jó rajtot követően végig az első 10-ben versenyezve a 7. helyen futottunk be. A 2. futamban gyengébben sikerült a rajt így ez a futam közepesen sikerült. A nap végére a 24. helyen álltunk. Holnap pihenő nap, rá is fér a csapatra.

12.kedd

pihenőnap, ránk fér.

13.szerda

Gyenge szélben 3 futamot tudtak a rendezők lebonyolítani, a jó rajtok után a kis szélben a mezőny nagy részéhez képest nagyobb súlyunk miatt nehezebben értünk fel, ez jellemző volt az aznapi többi futamokban is. Ezen a napon sikerült a kiejtő futamunkat is produkálnunk.

14.csütörtök

Délelőtt a lány mezőnynek még erős-élénk szél délutánra legyengült, a hullámok megmaradtak, sajnos ez továbbra sem nekünk kedvezett. A rajtok továbbra is jól sikerültek, majd az elszenvedett hátrányunkat a bőszeles szakaszokban sikerült némileg csökkenteni, és az egyik futamban a 17. helyet megszerezni.

15. péntek

utolsó versenynapra csak egy futamot terveztek, mivel a hajókat vissza kellett adni, mely rendben ment. Tapasztalatokat és tanulságokat leszűrve élményekkel gazdagon zártuk az idei ISAF Világbajnokságot. Végül a 27. helyen végeztünk, mely, figyelembe véve a mezőny elég erős összetételét, nem rossz, de mindenképpen elgondolkodtató.