Első nap

A THE-e Cadetos csapat programja szerda délután kezdődött, amikor is délután találkoztunk a YKA telepén Agárdon, hogy az első ranglista verseny után ott hagyott hajókat felpakoljuk. Flottul ment minden, így este korán nyugovóra tért a csapat a korai indulás miatt. Az utazó keret: Kendeh Lili-Szilassy Bori, Kardos Szabolcs-Bánszky Botond és Polgár Lukács-Kanyicska Márk.

Csütörtökön reggel 6 órás indulást terveztünk, ami 10 perc késéssel össze is jött. Az utazás nem sikerült rövidre, lévén lengyel barátaink nem állnak legjobban az utak terén, főleg észak-déli irányban. Ezen kívül többször álltunk útlezárások miatt, majd a végén poznani városnézéssel zártuk a napot. Ennek végén vettünk egy térképet, és sutba dobva a nem működő gps-eket hagyományos módon közelítettük meg a klubot. A tó tényleg nem nagy, de nagyon aranyos. A hajókat a szúnyogok támadásai közepette összeraktuk, beneveztem a csapatot, majd elfoglaltuk tóparti szállásunkat. Gyors vacsora, és egy megbeszélés zárta a napot, melyen elemeztük a versenykiírás részeit.

A rajt minden nap 11-re van kiírva, így 8 után kelt a csapat. Egy kis átmozgatás volt reggel, Lukácsnak fájt a térde a futás után, alig tudott ráállni, de aztán helyrejött. Finom reggeli után irány a klub, szerelés, majd irány a víz. A távolságok kicsik, gyakorlatilag látni mindent a partról is egy távcső segítségével.

A11 futamra tervezett versenyből az első nap lefutottunk négyet, 6-12 csomó közötti szélben, kis hullámokkal, pörgölődős széllel. Egy-egy futam 35-40 perces volt, így gyorsan pörögtek az események. A mezőnyt 51 hajó alkotja, ami némileg eltérő taktikát kíván az otthoni kis mezőnyökhöz képest. Jól kezdett a Kendeh Lili féle egység, és az első futamban kiváló 9. helyen értek célba. Mögöttük egy hellyel jött Polgár Lukács és Kanyicska Márk 10. helyen. Kardos Szabiék a rajt után egy buta hiba okán felborultak, majd a zsűri szabálytalan testmozgásért büntetővel illette őket, így nem kezdődött túl jól versenyük. Bőszelekben remek taktikával kozmetikáztak valamelyest eredményükön. Végül egy érdekes óvással elvesztették 45. helyüket, ami amúgy nem túl nagy veszteség.

A második futamra nem változtak a körülmények, de Lukácsékon kívül mindenki rosszul rajtolt. Ők végül nagy küzdelemben értek be a 11. helyen. Liliéknek nem volt jó futamuk, a 29. helyen végeztek, Kardos Szabi és Bánszky Boti viszont jól mentek, elsősorban a bőszeleknek köszönhetően. 25. helyen értek célba.

A harmadik futamban Lukácsék megrázták magukat, és jó első kreuzzal 2. helyen értek fel, de az első körben visszavetették magukat 9. körülre, majd az utolsó körben felásták magukat egészen az 5. helyre. Liliék legrosszabb futamukat menték, 37. helyen futottak be. Kardos Szabolcsék 29. helyen hozták be a hajót, elsősorban kiemelkedő bőszeles taktikázásuknak köszönhetően.

A szél erősödött egy picit a negyedik futamra, ami egy kicsit kedvezett a mieinknek. Lukácsék jó első kreuzzal 6. helyen értek fel az erős mezőnyben, jó oldalválasztással. Liliék 25 köröl fordultak fent, Szabolcsék 30 körül. Lukácsék szívosan küzdöttek az előttük lévőkkel, aminek meg is lett az eredménye, hiszen feljöttek egy helyet, és végül az 5. helyen fejezték be az ezúttal hosszabb pályán zajló futamot. Liliék 21. helyre játszották fel magukat, jó mezőnytaktikájuknak köszönhetően. Szabolcsék ezúttal is a 29. helyre hozták be hajójukat, pár apró hiba miatt.

 

Második nap

Ezek az lengyelek nem szórakoznak sokat, már ami a futamokat illeti. A tegnapi 4 futam után ma egyel többet, azaz 5!! futamot rendeztek. Személy szerint nem vagyok meggyőződve, hogy 7 óra vízen lét a legjobb a többségében 14-15 éves vagy annál kisebb gyerekeknek, de engem nem kérdeztek…

 

Éjjel megérkezett a hidegfront, szép villámlás keretében némi eső is érkezett, a windguru által percre pontos prognózis szerint. Ritka az ilyen. A reggeli torna ennek ellenére még rövid szerelésben folyt, de a vízre már melegebben öltöztünk. A prognózisnak megfelelően állítottuk be hajóinkat, az ígért 3-5-ös szélre. A levegő ekkor még 15 fok volt, de később lehűlt 13-ra. A szél átfordult mára észak-nyugaira, és jóval nagyobb pálya volt, mint tegnap. Ma beültem a cseh edző mellég, de először a motort kellett megszerelnem, hogy kimehessünk. Az első rajtra éppen kiértünk.

Körülmények: a szél 3-6 bft között ingadozott, forgolódós, csíkos szél volt. Eső nem esett, hullámok mára már kialakultak, mivel elég nagy pályát tudtak rakni ebben az irányú szélben. Változékony idő volt, napos és felhős idő váltakozott. A hőmérséklet nap közben lehűlt. 5 futamot rendeztek a mai napon, mindegyiket a rövidebb pályán, ami kreuz-raum-raum-kreuz-hátszél-rövid kreuz és befutó.

 

A csapat teljesítménye:

HUN 9557 Polgár Lukács – Kanyicska Márk

A mai napon nem hozták azt az eredményt, amiben a tegnapi nap után reménykedtünk. Sajnos ma egyetlen rajtot sem sikerült jól elkapniuk, ami alapvetően meghatározta futamaikat. Az első futamban még viszonylag jól feljöttek a mezőnyben és lettek nyolcadikak, de a következő futamokban ezt a szintet sajnos nem sikerült hozni. A második futamban egy jobb-balcsapásos szituációban büntetőt kellett csinálniuk, tízen kívül végeztek. A negyedik futamban a késleltetett luv rajt nem sikerült az ott álló hajók miatt, ahol újabb büntetőt szedtek össze. Innen feljöttek a 12. helyre. Az utolsó futamban 25 másodperccel a rajt előtt kicsúsztak a vonalon, és mire visszaértek, már csak zavart szélben tudtak elrajtolni. Feljöttek futam közben kilencediknek, de a végén egy fegyelmezetlenség miatt csupán 18. helyen, kiesőt gyártva futottak be. Mai futameredményeik: 8,13,10,12,18. Jelenleg a 8. helyen állnak összetettben.

 

HUN 9554 Kendeh Lili – Szilassy Bori

Az első futam pont úgy sikerült, ahogyan megbeszéltük. Remek rajt után okos, érett vitorlázással 3. helyen értek fel az első bójához. A második kreuzban a szél és a mezőnytaktikát nem sikerült a legtökéletesebben alkalmazkodni, de a vége így is egy remek ötödik hely lett! A következő futamban rossz rajttal és fegyelmezetlen taktikával 30 fölött végeztek. A harmadik futamban egy rossz manőver következtében spinakkerrel borultak, legrosszabb futamukat gyártották. Sajnos az úszás okozta fáradtság kihatott a maradék két futamra is, nem sikerült felrázni őket. Futameredményeik: 5,37,38,35,33. Összetettben a 25. helyen állnak!

 

HUN 9769 Kardos Szabolcs – Bánszky Botond

Ők a nagy „feljövők” a versenyen, elsősorban a jó bőszeles teljesítményük miatt. Az öt futamból 3-ban rajtoltak egészen elfogadhatóan, és volt futam, amiben az első tízbe értek fel. Taktikailag cirkáló szakaszokon néha nem voltak következetesek, ezért ott sok helyet vesztettek. Raumban és hátszélben kitűnő taktikájuk nem egyszer lendített előre rajtuk 10 helyet szakaszonként. Sajnos az utolsó futamban a befutó előtti leebójánál levő huszadik helyüket egy taktikai hiba miatt végül 27. helyre „cserélték”. Mai eredményeik: 16.,21.,32.,31.,27., összetettben a 32. helyen állnak.

 

A mezőny nagyon erős, jók a lengyelek. Itt az a szokás, hogy a gyerekek akár 18 éves korukig is Cadetoznak, melléjük pedig egy apró gyerek ül, aki gyakorlatilag nem csinál semmit. A mi 14-15 éveseink gondolkodásban nehezen vehetik fel a versenyt egy náluk akár 4 évvel is idősebb versenyzővel, és nem a felkészültségük miatt, hanem érettségük fokán.

 

Harmadik nap

 

A befejező napra nem melegedett az idő, sőt! Hajnalban három fok volt, a reggeli tornára már ennek majdnem háromszorosa fogadott bennünket. Bori futás közben elbotlott, kicsit megütötte magát, de nem volt vészes a sérülése.

A szél a északnyugati volt, mint az előző napon, a pályát is ugyan oda tűzték ki. Az első rajtban végre jeleskedtek egységeink, és jó oldalra nyitottak a nehéz, 6-8 csomós forgolódó szélben. Sajnos Lukács és Lili rosszul taktikázott, a Z taktika nem vált be. Szabolcs higgadt, konzervatív vitorlázással a jó oldalon takkolva ért fel a 13. helyen. Lukácsék és Liliék 20-on kívül. Bőszélben végre hozták a megbeszélt kreativitást, és minden egységünk lépett előre. A második kreuzban Szabiék csatáztak a 9-13. helyért, de hátszélben egy csíkot nem sikerült meglovagolni, ezért eltávolodtak az ellenfelek. Végül a befutóban 15. helyen futottak be. Lukácsék 17. helyre kerültek, a befutó cirkáló szakaszban sajnos eladtak 5 helyet. Liliék nagyon hátulról érkeztek, de a 33. helynél nem jutottak előrébb.

Kicsit fordult a szél nyugat felé, átrakták a pályát, és kicsit összébb is húzták. Sajnos erre nem figyelt mindenki kellően. A rajtok nagyon jól sikerültek, mindhárom egységnél, végre mindenki elől vitorlázott. A jó oldalról, túkreuzolva érkeztek Lukácsék a 11. helyen, Liliék 13., Szabolcsék a 18. helyen. Hozták a megbeszélt bőszeles taktikát, feljöttek a két raum alatt. Szabolcs megverte Liliéket a második raumban, és közelített az előtte lévőkhöz. Lukácsék megint túlkreuzolva érik el a bóját, de a 8. helyen fordulnak, Szabolcs a 11., Lili pedig 14.. A befutóig Lukácsék megvernek még egy hajót, hetediknek futnak be, Szabolcs tízedik, Liliék 13. helyen. Végre az egész csapat úgy szerepel, ahogy elvárható volt. A parton jött a feketeleves, Lukácsékat és Liliéket korai rajtért kizárják. De nem ám a rajtlövéskor, hanem még az egypercesben voltak kint. Pech, nehéz megemészteniük, Lili visszacsúszott 5 helyet, és Lukács sem tudta visszavenni az összetett 8. pozíciót.

Összetett eredmények:

9. HUN 9557 Polgár Lukács-Kanyicska Márk

25. HUN 9769 Kardos Szabolcs-Bánszky Botond

30. HUN 9554 Kendeh Lili-Szilassy Bori ( női 7.)

Gyors pakolás, díjkiosztóval, ahol értékes ajándékok lelnek gazdára, minden helyezett kapott valamit. Délután 5 órakor indulunk haza, ami hajnali érkezést sejtet az ide útból kiindulva. Végül 2,5 órát „faragtunk” a menetidőből, és fél 4-kor tértünk nyugovóra szeretett tihanyi klubházunkban.

A következő CECC forduló június 2-3-án lesz Németországban, várhatóan a csapat hasonló felállásban szerepel majd azon a versenyen is. Június közepén a Kereked Kupa lesz a magyar CECC állomás, ahová lengyel és cseh barátaink egyaránt 9-9 hajóval kívánnak jönni!