A tavalyi sikerek után a THE 470-esei idén is eljutottak a Junior Match Race EB-re. Idén a Bodensee-n, Konstanzban rendezik az EB-t, 16 csapat részvételével.  A magyar  csapat kormányosa Földesi Péter, tagjai: Borsos Dániel, Doubravszky Bálint és Földesi Gergő.  A híreket napról napra frissen kapjuk Dubitól és Földesi Petitől, íme:

 

 

2013.09.24.

Iskola után elindultunk Konstanczba az EB-re. 12 körül érkeztünk az előre foglalt szállásunkra, ahol gyorsan le is feküdtünk.

2013.09.25.

A mai napra edzés volt a program. Kipróbàltuk ezeket a Blu 26-os elfogókat 2,5 óra erejéig. Keskeny, gyors, tavi hajó, az egyik legalkamasabb match racere. Nagyon oda kell figyelnünk az àramlàsra, mert a folyótorkolathoz közeledve elég meghatàrozó. Az esti briefingen minden kiderült, ami eddig kérdéses volt, két csoportos round rubin vár ránk, mint később kiderült szerencsére egy király steak is. Szállásunk egy helyi családnál lett megoldva a vízparton. Jó fejek és elég komoly szerepet vállalnak a szervezésben is.

2013.09.26.

Irgalmatlan ködre és halasztásra ébredtünk. Kár volt, elég lett volna pár órával később is. Végül a nap győzött és elindult némi légáramlás, ezért kirontottunk a vízre és elkezdtük lenyomni a futamokat. A harmadik flightban szerepeltünk először az angol Wilkinsonék ellen. Hat másodperc késéssel jöttünk be a rajtterületre, így a végül kihozott egyenlő rajtnak is örültünk. Szerencsére a tavi limány körülményekből kaptunk már eleget ahhoz, hogy domináljunk a futamban, magabiztosan hoztuk le az első meccsünket a legkevésbé jó állapotban lévő hajóval. A következő flightban is rajtunk volt a sor a svájci Möckli ellen. A rajt során az utolsó 30 másodpercig dominálni tudtunk, ám egy rossz manőverrel megálltunk. Az élre csak kreutz során sikerült állni néhány szerencsés taktikai húzást követően és innen már nem hibáztunk a befutóig. Némi pihenő következett ami egy lehorgonyzott platformon történt a pálya mellett. Itt adtak virslit amiből gyorsan el is pusztítottunk az ingyen kajához mérten is tetemes mennyiséget. A 6. Flightban szintén szerepeltünk volna az olasz Galati ellen, ám ez a tőkesúlyproblémànk miatt halasztásra került (jött be a víz haladás közben), de mivel a flightok mentek tovább, átszálltunk egy másik hajóra és nyomtunk még egy utolsó futamot az orosz csajok ellen (Ananina). Itt egy korai rajt miatt majdnem felsültünk, de szerencsére egy jó befutónak köszönhetően nem vallottunk szégyent. A mai nap egyenlege 3/3, bízunk a hasonló folytatásban.

1369125_10200289811882760_616629093_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2003.09.27.

A semi-finalban a világranglista 34-et kaptuk. az első futamban büntetést kaptunk a rajt előtt, és egyenlő rajttal jöttunk el, de szorosan ő ért fel előbb, és végig maradt a kis különbség. A második rajt előtt is kaptunk egy büntetést, mondjuk azzal nem értek egyet, de a rajtot megnyertük es végig vezettük a futamot, de a büntetésre nem maradt elég előnyünk, és így épphogy megvert.

Sajnos hozzá tartozik a hírekhez, hogy a semi final második futamát vezettük, es a befutónál akartuk megcsinalni a rajtnál kapott büntetést, de valahogy pont akkor sikerült egy másik semi finalt rajtoltatni, igy nekünk pont az volt a befutónk, ami a másik csapatnak a rajtvonal. Sikerült is egy rajtoló hajóval érintkezni, így valószínüleg a kauciónkból alig marad valami… Az ütközés miatt persze hibásak vagyunk, de nem értem, hogy lehetett ezt összeereszteni.

Utána az osztrákok ellen játszottunk az első hatba jutásért, őket végül 2-0 ra vertük. Holnap játszunk a Finnekkel az 5-6 helyért. Sajnos így alakult, lehetett volna benne több is.  Ami látszik, hogy itt szokik össze a csapat, es egyre erősebbek vagyunk.