Az alábbiakban Győrffy Béni beszámolóját olvashatjátok az imperiai 470-es versenyről:

Az egész csütörtök este azaz dec. 1. kezdődött egy laza 1200 kilométerrel (szokásos táv). A 470-es csapattal ruccantunk ki, én, Peti, Ákos és Dani. Másnap reggel szakadó esőbe érkeztünk, lepakoltunk, majd irány a szállás. Egy ideig inkább csak kémleltük az időt, mert iszonyatosan esett. Kb. 1-re sikerül összeszednünk magunk, majd lementünk a klubba. Itt már összefutottunk a Bigiékkel és megvitattuk mi lesz a terv. Gyors pakolás, öltözés aztán irány a víz. Kellemes 2 méteres oldalról érkező döghullámok a kb. 5 csomós szélben. Szerencsére ezt mindenkinek bírta a gyomra. Két óra laza bemelegítős edzés kipipálva, még beneveztünk aztán irány haza vacsizni.

Szombat reggel kezdődött a verseny 12 órás laza rajt, szerencsére mindenki fel tudott ekkora kelni. 22 db 470-es nevezett, ami viszonylag jó mennyiség. A vízen egy kellemes 15-16 csomós szél a tenger felől, ugyanolyan kellemes 2 méteres hullámokkal. 3 futamot pik-pak lenyomtak benne, semmi időhúzás. Mi egészen jól mentünk, csak egyszer raktak keresztbe a digók egy belsőhelyes szituban, de Bigi lenyugtatott, és csináltuk tovább a dolgunk. Petiék mint újoncok ebben az osztályban, most először megízlelték a közép szelet 470-ben, de derekasan helyt álltak. Este „megduma” és kiértékelés, több figyelem a hajóvezetésre és a mezőnyre.

Vasárnap kellemes napsütésre kelve, mindenki jókedvre derült, de leérve a kikötőbe semmilyen szél se fogadott minket, ami az egész napra kihatott. Így marad a „szabály kvíz játék” amit a Péch-Nyári professional team vezetett. Mindenki élvezte, de mégis csak vártuk valamiért a végét -.- . Így ez a nap gyorsan eltelt, még egy közös vacsi Bigiékkel, majd filmezés és alvás.

Hétfőn ugyancsak kellemes napsütésre keltünk, de most a szél a másik végletről fújt. Egy kellemes 35-38 csomó fogadott minket reggel. Megint csak beszélgetéssel, hülyüléssel telt az idő. 12 körül viszont a szél elkezdett gyengül majd leállt (tipikus…). Rá 1 órával 180 fok eltéréssel elkezdett fújni, egy körű belül 6-8 csomós szél. Viszont a 3-4 méteres hullámok még mindig megmaradtak, ami lehetetlenné tette a vitorlázást ebbe a kellemes szélbe, így ma se volt semmiféle futam.

Kedd reggel a megszokott napos idővárt bennünket. Egy kis kellemes seabreeze is volt, amibe habozás nélkül indultunk. Egész jó kis 5-6 csomós szél volt a 2 méteres döghullámokban. A rendezősség valami ok folytán sokat bénázott, így mikor a rajtot sikerült végre ellőni a kreuz végén, már semmiféle szél se volt. Egy jó óra múlva, amikor már többek falfehérek voltak, jött egy kis remény sugallat és el is indult a futam. Forgolódott, leállt, ráfújt, minden jellemezte a szelet csak a szabályosság nem. Mi sajnos ki is estünk a ritmusból a futam felénél így a 4.-5. helyről nagyon visszaestünk, viszont a Petiék ezt kihasználva szépen jöttek fel a futamban és a végén egy jó helyezéssel javították az első napi nehézségeket.

Összességében kellemes kis „verseny” inkább nyaralás volt. 4 futam lett a 10-ből, de szerintem így is mindenki elég tapasztalatot el tudott raktározni.

Itt az eredmény a végére:

GDE Hiba: Nem sikerült betölteni a kért profil.